Štítky

Štítky

úterý 21. května 2013

Ovládněte svůj metabolismus

Nikdy jsem nepsala žádnou recenzi, ani tohle nebude recenze, necítím se na to, ale přeci jen bych napsala pár svých postřehů a dojmů.
To, že hormony ovlivňují metabolismus a nejen ten, to jsem tušila dávno, nikdy jsem se ovšem po tom nepídila tak do morku kosti, jako je tomu právě v této knize. Na mě je to až moc informací a mám z toho trochu hlavu v pejru, takže některé kapitoly budu muset dát ještě jednou a s tužkou v ruce (teda ty, co si myslím, že se mě týkají) 
Co mě překvapilo je, že jídelníček je sestaven na  4 jídla denně, já raději zůstanu u 5, mám pocit,že mi to tak vyhovuje.
Skladba jídelníčku: nic překvapivého, všechno se snažím do jídelníčku pravidelně zařazovat, možná to není v tom správném poměru, ale snažím se. Jen možná červené fazole bych mohla zařadit, ty Jill opěvuje, mám raději zelené, ty červené mi připadají moučné.
Bio: no, to je velký otazník, ber na dlani chlup, když tam není, s tím mám problém, protože sehnat zeleninu v kvalitě bio je u nás mise nemožná, maso taktéž, ostatní věci jako mouka, luštěniny, různé sirupy,...to už se dá ve zdravé výživě, ale pravidelně kupovat zeleninu a ovoce u nás nelze:(
Navíc asi ani zelenina z biofarem nebude úplně všechna OK, protože právě v Německu se potvrdila bakterie E.coli u  luštěninových klíčků z biofarmy. I na vysoké škole nám říkali, že to s tím bio není žádná výhra, jenže protože jsem nebyla žádný extra šprt, tak vám neřeknu proč, já si to nepamatuji. Všechno má svá pro a proti, ale takové kuřecí bych kupovala všema deseti, kdybych měla možnost.
A co se týká odstranění všech plastů, chemie a já nevím čeho všeho, nekupuji žádné šmejdy, ale co já vím, na  kvalitu se soustředím jen u dětských lahviček, jídelních souprav a hraček, biooblečení taky asi žádné nemáme. Žijeme v době, ve které žijeme, vrátit na stomy se už nelze, to co bylo včera dobré je dnes špatné a to dobré dnes, bude špatné zase za pár let, nevím, jestli se z tohodle dá zcela vymanit.
Z knížky mi jasně vyplývá, že je dost velký rozdíl mezi složením a  značením potavin, protože jen to co jsem namátkově koukala, tak u nás je úplně jinak nebo vůbec není.
Podle Jillian není moc dobré pít kávu kvůli kofeinu, doporučuje 1-2 šálky, já se tedy většinou držím těch 2 a piji snad kvalitní presso, nedokážu si představit,že bych se ho měla vzdát. Takový David Huf vypije těch káv tuším 4-5 denně a jakou má kondici, že?
A pak doporučuje nízkotučné jogurty, s tím já se docela vnitřně peru, protože jednou čtu tak a podruhé zase onak, takže něco kupuji nízkotučné, něco polotučné. Hlavně doufám, že kupuji kvalitní.
Soja: taky si Jillian moc nedoporučuje, o ní jsem taky četla leccos, já si jí čas od času dám, teď mám třeba i sojové mléko, které používám místo kravského, které skoro nepiji. Tak snad je to v normě.
Vše ostatní mě přijde zcela jasné a logické, čeho se vyvarovat atd: glutamát, alkohol, barviva,...
Na závěr 1 recept podle Jillian:
http://eatwithlenka.blogspot.cz/2013/05/zdrava-vejce-benedikt-podle-jillian.html

Žádné komentáře:

Okomentovat