Štítky

Štítky

pondělí 20. května 2013

Arašídové sušenky

Tohle jsou ty nejlepší sušenky, které jsem kdy jedla, o to víc mě těší, že jsem je sama upekla, jsou vláčné, měkké, no prostě, jen si na ně vzpomenu, tak mi kapou sliny. No a nesníst je všechny na posezení, ale jen 2-3, to stálo trochu přemáhání.

 Původní recept: 150g hladké mouky, 1/2 lžičky soli, 1 lžička prášku do pečiva, 70g másla, 70g arašídového másla, 110g krystalové cukru, 100g přírodního krupicovéhö cukru, 1 sáček vanilinového cukru, 1 vejce
Postup: Do misky prosijeme mouku a sůl s práškem do pečiva, ve větší misce smíchejte arašídové máslo s máslem a všemi druhy cukru, přidejte vejce, pak ke směsi přisypte mouku s práškem do pečiva a vše důkladně promíchejte až se vše spojí. Z těsta tvořte kuličky a pokládejte je na vymazaný plech, kuličky trochu smáčkněte, ale pečením se sami rozběhnou. Pečeme na 170 st asi 12 minut.
 Já si recept upravila, pekla jsem z 1/3 dávky. Mouku jsem použila celozrnou pšeničnou, místo cukru třtinový + javorový sirup (odhadem-dala jsem méně než v receptu), 1 vejce jsem ponechala, prášku do pečiva jsem dala necelou 1/2. Zajímalo mě, kolik má tahle dobrota kJ, takže jsem si ten svůj recept hodila do kalorické kalkulačky a vyšlo mi 3555kJ,/856 kcal/12 ks sušenek a při představě, že jsem snědla 3 to není až taková hrůza:) Pro mě teda ne.
PS: těsto jsem měla tužší,takže jsem na plech naflákala takové nějaké bobky a stejně se z toho udělaly tyhle krásné sušenky.

Žádné komentáře:

Okomentovat