Štítky

Štítky

úterý 15. října 2013

Vyplišťák

Tenhle recept jsem našla v sešitě receptů své maminky, je to už několik let zpátky, co nám to poprvé upekla a já si Vyplišťák zamilovala. Od maminky je vždycky nejlepší, ale stejně si ho dělám i sama a celý celičký ho taky sama sním, protože mému muži nechutná. A mě to vůbec nevadí.
Postup: 4 velké brambory oškrábeme, nastrouháme najemno, spaříme horkým mlékem a vyždímáme, přidáme hrst hladké mouky, špetku soli, vajíčko. Tuto směs dáme na plech. (Nejlépe plech nejdřív vymáznout olejem a nahřát v troubě), poklademe rozčtvrcenými švestkami a hojně pocukrujeme. Pečeme doztlatova. Někdy peču i mikrovlnce funkcí crisp. Dá se jíst telý i studený.
Jednou jsem zahlédla v televizi nějaký pořad, kde byla paní Ľuba Skořepová a pekla něco hodně podobného, ale nazvané to měla jinak. Na netu jsem našla celkem 4 odkazy a z toho je ještě jeden s mojí fotografií, kterou jsem kdysi někam vkládala. Většinou je u receptu napsáno, že těsto je jak na klasické bramboráky, moje maminka to má zapsáno, jak píšu já.


Žádné komentáře:

Okomentovat