Štítky

Štítky

čtvrtek 17. října 2013

Ananasové řezy s tvarohem




 
Na tuto buchtu jsem si vzpomněla asi po 5 letech, zapátrala jsem tedy na netu a našla ji ve velmi zajímavé variantě, tak jsem se dala hned do pečení. No ale....docela jsem pak litovala, že jsem nezůstala u receptu původního, buchta totiž chtnala jako chleba s ananasem a s tvarohem, přesto jsem jí hned nevyhodila, nakrájela jsem ji a dala do ledničky a docela se to pak dalo, příště ale udělám z půl napůl polohrubé a celozrnné pšeničné, věřím,že to bude o poznání lepší.
 
Postup: Ořechy(80 g ořechů) rozdrtíme válečkem na těsto, ananas trochu rozkrájíme, vše (300 g hladké celozrnné špaldové mouky (nebo 80 % celozrnné, 20 % obyčejné), , 10 g (1 lžíce) cukru, 2 vejce, 2 lžičky sody, ananas se šťávou) včetně šťávy z ananasu smícháme, dáme na plech a upečeme. Na vychladlou buchtu dáme tvarohový krém 2 měkké tvarohy v kostce, 12% smetana 200 ml, 4 rovné lžíce cukru (40 g)), který ušleháme v mixéru do hladka.Z tohoto množství nakrájíme 24 kousků.Je to výborná snídaně, při redukci se můžou sníst až 3 kousky. Díky vláknině,tvarohu a ořechům má buchta nižší glykemický index.
Nutriční hodnota 1 kousku : E 560 kJ, S 18 g, B 6,8 g, T 3,8 g
 
Postup původní recept: Smícháme všechny sypké suroviny (1  hrnek cukru krupice, 2 hrnky polohrubé mouky, 1/2 pytlíku prášku do pečiva, 1 hrnek vlašských ořechů, špetka soli)‚ přidáme vejce a ananasový kompot včetně nálevu (pokud jsou kousky ananasu větší‚ pokrájíme je).
Vše promícháme a těsto nalijeme na plech s vyšším okrajem, který vyložíme pečicím papírem. Pečeme 20–30 minut při 170 °C.
Máslo ušleháme s cukry do pěny a postupně zašleháváme tvaroh.
Korpus po zchladnutí namažeme krémem‚ uhladíme a posypeme grankem nebo ozdobíme podle vlastní fantazie.

Žádné komentáře:

Okomentovat