Štítky

Štítky

čtvrtek 17. října 2013

Volské oko


Na jednom zahraničním blogu mě zaujala trošku netradiční příprava volského oka, mě se tedy nepodařilo zachovat ten krásný tvar papriky, vajíčko se mi rozjelo, ale to jen proto, že jsem si pod vajíčko dala, já mlsoun,  ještě šunku.
 
A co říká o volském oku wikipedie?
Volské oko (neboli sázené vejce) je pokrm, který se připravuje na  pánvi. Na rozpálenou pánev opatrně rozklepneme vejce tak, aby se nerozlil  žloutek. Usmažené volské oko poznáme tak, že žloutek je stále tekutý, ale bílek ztuhnul. Okořeníme dle chuti a popřípadě podáváme s oblohou. Volské oko pečeme vždy pod pokličkou. Tak dosáhneme toho, že žloutek zůstane tekutý a bílek nebude syrový. Můžeme servírovat například na chléb s plnotučnou hořčicí nebo s obyčejnými vařenymi brambory a cibulkou.

Žádné komentáře:

Okomentovat