Štítky

Štítky

středa 19. března 2014

Malinový svařákový cukr




Už je to asi 3 roky, kdy jsem prvně slyšela od Veroniky o tomto receptu na ovocný cukřík, poté jsme na něj zapomněla, recept neuložila a už si nemohla vzpomenout, jaký byl postup. Náhodou při listování starých food časopisů jsem na tenhle recept znovu narazila a tak nám s Lili nic nebránilo udělat cukřík učitelkám do školky jako památku na konec školního roku. (ano, už jsme ho dělali v červnu 2013 a tak dlouho mi leží foto v PC:))
Vkládám původní recept, já jsem udělala menší obměnu, použila jsem třtinový cukr a malinovou šťávu-džus.
Postup: Do rendlíku nalijeme rybízovou šťávu (50ml) a přidáme koření (4 hřebíčky, 2 badyány, malý svitek skořice, 3 plátky pomerančové kůry) a za stálého míchání vaříme asi 8 minut. Odstavíme z ohně, vyndáme kůru a přidáme cukr (250g). Horkou hmotu nalijeme na plech vyložený pečícím papírem a necháme vystydnout. Pokud vychladlý cukr není dostatečně křehký tak,aby šel lámat, dáme ho dosušit do trouby vyhřáté na 100 stupňů. Studený křehký cukr nejprve nalámeme na menší kusy a potom v hmoždíři nebo mixeru po částech i s kořením rozdrtíme na požadovanou jemnost.



Žádné komentáře:

Okomentovat