Štítky

Štítky

neděle 5. ledna 2014

Bombardino





Pro přípravu Bombardina jsem použila vaječný likér, který jsem si sama udělala podle následujícího receptu:
Postup:
Do kastrůlku odlijeme ½ l mléka a přivedeme ho k varu. Ve zbylém mléce (200ml) rozmícháme pudinkový prášek (1/2). Zálivku opatrně vlijeme do vroucího mléka a pečlivě mícháme, dokud mléko nezhoustne. Přidáme salko.
V hlubší misce důkladně vyšleháme ručně nebo el. šlehačem, žloutky (3) s vanilkovým cukrem do husté pěny.
Do vyšlehaných žloutků přidáme rum(250 ml) a směs vlijeme do pudinkového mléka
Likér necháme přejít varem, odstavíme ho a ještě asi minutu mícháme.
Po zchladnutí ho rozdělíme do láhví a uzavřeme.
 
Poprvé jsem ochutnala Bombardino na lyžích v Itálii a tak dlouho na něj myslela, až letos o Vánocích jsem se rozhodla  ho vyzkoušet. A určitě to stálo za to, alespoň u mne nezůstalo u jedné skleničky.
 
Právě nyní nastal ten správný čas, dát si něco pro zahřátí.

Postup (pro 4 osoby):
Do hrnce nalijeme vaječný koňak(2dcl), mléko (1dcl) a tvrdý alkohol(1dcl whiskey, koňak,rum). Zahřejeme na 80 st. Směs nesmí vařit !Nalijeme do připravených skleniček - cca do 3/4 a ozdobíme šlehačkou

Žádné komentáře:

Okomentovat