Štítky

Štítky

úterý 26. listopadu 2013

Dort s puntíky



.

Tento korpus dělám již od druhých narozenin mé starší dcery, je efektní (bohužel řez dortem nemám vyfocený, dort se většinou rychle sní) a hlavně, vždycky se povede, což je pro mě důležité. Krém je taky výborný, vhodný pod marcipánovou hmotu, tu někdy dělám sama (falešný marcipán), někdy nedělám vůbec a na tento dort jsem si ji koupila a pěkně se s ní navztekala, o to víc mě překvapilo, že právě tato hmota vyhrála v testu časopisu Apetit jako nejlepší. Pracovalo se s ní špatně a rozhodně mi nestačilo 1 balení, manžel musel narychlo kupovat ještě jedno a to dort není nijak veliký. Recepty na korpus i krém mám z MMB.
 
Postup mramorový korpus:
4 vejce, 210g cukru, 1 vanilkový cukr, 150ml oleje, 100ml vroucí vody, 250g hladké mouky, 1 prášek do pečiva, 2 lžíce kakaa.
 
Je to recept do formy 23 cm, takže na větší přizpůsobíme množství. Ušleháme žloutky s půlkou cukru dohusta, přidáme vodu, olej, poté mouku s práškem do pečiva. Během šlehání žloutků si ušleháme bílky s druhou půlkou cukru v míse, do které pak přidáme žloutkovou hmotu s moukou atd. a opatrně, ale důkladně zamícháme (je lepší dávat těsto do bílků než naopak, jde to líp promíchat). Třetinu těsta oddělit do jiné misky a obarvit kakaem, dávat lžící střídavě dvě světlé - jedna tmavá doprostřed vymazané a vysypané formy. Nešlehat celá vejce, protože pak není dort tak nadýchaný!
Pečeme 40 minut na 180 stupňů, ve větší formě přizpůsobíme délku pečení. Z pěti vajec jsem pekla hodinu na 170 a byl akorát.

Postup na krém z ledových kaštanů:

 200ml mléka, 2 vrchovaté lžíce pol.mouky, 250ml mléka, 1 puding (dávala jsem vanilkový), 2 lžíce cukru, 3x ledové kaštany, 50 g Omegy, 1 a 1/2 kostky másla, moučkový cukr dle chuti
Uvaříme si puding, necháme vychladnout pod igelitovým sáčkem, aby se na něm neudělal škraloup.
Z mléka a mouky si uvaříme kaši, odstavíme z plotny a přidáme kaštany a Omegu. Mícháme do rozpuštění.
Máslo utřeme s m.cukrem. Až budou všechny 3 směsi vychladlé na stejnou (nejlépe pokojovou teplotu), tak vše smícháme dohromady.
Krém je opravdu výborný. Takový lehký, nadýchaný.

Kaštany můžete nahradit Milenou, Kofilou, nuttellou nebo bílou či jinou čokoládou.
 
Marcipán jsem barvila pudrovou barvou, krásně jsme ji s Lili jen štětečkem na kolečka natíraly.

Žádné komentáře:

Okomentovat